Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook zapisałem na starcie roku najwolniejszy kwartalny wzrost od wejścia na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy powiązane z pandemią Covid-19 zabierają się m.in. na globalne spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.
Koncern Marka Zuckerberga poinformował, że w głównym kwartale ostatniego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To wyjątkowy wzrost rok do roku (w głównym kwartale 2019 r. koncern świadczył o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do poziomu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, iż w obecnych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” wartości oraz popytu na promocje.
Przedstawiciele Facebooka odmówili znalezienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.
W krajach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do współprace informacji prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo wykonywanych z zastosowaniem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w wielu wypadkach nie monetyzuje. Również w terenach najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w centralnym elemencie reklamy.
W marcu z pomocy Facebooka korzystało 2,6 mld skutecznych w procesie miesiąca użytkowników. Więc o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Ilość osób aktywnych na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do poziomu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób użyło w marcu z przynajmniej samej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. Więc o 11 proc. więcej, niż w tym jednym stanie w roku ubiegłym.
Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w dyskusji z analitykami stwierdził, że pandemia i związana spośród nią potrzeba zostawania w zakładu przez dużo osób odkłada się na większe kupowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy lub małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były zużywane do transmisji wydarzeń wykonywających się w grupie pozawirtualnej, obecnie polecane są przez nauczycieli, sektor rozrywki i prace religijne. Obecnie z pomocy tego sposobie korzysta ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.
Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera wielcy wpływ na Facebooka i określił swoje zaniepokojenie tym, że spadek nią wywołany może potrwać dłużej, jeśli zniesienie włożonych w moc miejscach obostrzeń nastąpi za szybko.
Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka robi swoje obowiązki zawodowe zdalnie.
zobacz również